Zapytanie z portalu WyszukiwarkaMieszkan.pl
Napisz nam czego szukasz, a bezp艂atnie i niezobowi膮zuj膮co przedstawimy dost臋pne oferty. Pami臋taj o podaniu nam preferowanej lokalizacji. (np.dzielnice)
Przes艂anie zapytania wi膮偶臋 si臋 z akceptacj膮 regulaminu.
Pawr贸t

Nowe apartamenty.

Apartamentowce – jak je skutecznie sprzeda膰?

G艂ównymi kupuj膮cymi nowe mieszkania w Polsce s膮 osoby m艂ode, w wieku 24-31 lat, z ustabilizowan膮 sytuacj膮 zawodow膮. Najch臋tniej kupowane s膮 mieszkania 2-pokojowe, niezbyt du偶e  (metra偶 ok. 40 m2), i kawalerki. Powoli ro艣nie te偶 zainteresowanie apartamentami. Jak skutecznie sprzeda膰 apartament?

Nowe apartamenty.

Kilka praktycznych wskazówek

Przygotowuj膮c ofert臋 sprzeda偶y, warto zastosowa膰 si臋 do poni偶szych wskazówek – stanowi膮 one swoisty kodeks sprzedaj膮cego.

  1. Realnie oszacuj cen臋 apartamentu – mo偶esz skorzysta膰 z metody porównawczej, tj. zestawi膰 ceny podobnych mieszka艅 w tej lokalizacji. Pami臋taj jednak, 偶e na cen臋 mieszkania wp艂ywaj膮 ró偶ne czynniki – otoczenie, komunikacja, aran偶acja przestrzeni wspólnych, standard wyko艅czenia, kondygnacja, dodatkowe powierzchnie (np. gara偶, wózkownia, komórka lokatorska). Zazwyczaj to cena ma decyduj膮cy wp艂yw na to, jak szybko uda ci si臋 sprzeda膰 nieruchomo艣膰.
  2. Zastanów si臋, do kogo kierujesz swoj膮 ofert臋 – czyli innymi s艂owami, kto mo偶e by膰 zainteresowany kupnem mieszkania. Pod uwag臋 we藕 cen臋 nieruchomo艣ci, metra偶 i rozk艂ad, a tak偶e lokalizacj臋. Rodziny z dzie膰mi zazwyczaj szukaj膮 spokojnych miejsc, w pobli偶u szko艂y, placu zabaw. M艂ode osoby preferuj膮 centra miast, t臋tni膮ce 偶yciem równie偶 po zmroku.
  3. Wybierz odpowiednie miejsca publikacji og艂oszenia – warto zamie艣ci膰 og艂oszenie na lokalnych i ogólnopolskich portalach, tak偶e na witrynach zajmuj膮cych si臋 konkretn膮 tematyk膮 (np. rynkiem pierwotnym). Deweloperzy reklamuj膮 swoje nieruchomo艣ci nie tylko na w艂asnych stronach, ale tak偶e na najwa偶niejszych portalach czy wyszukiwarkach.
  4. Skorzystaj ze wszystkich dost臋pnych narz臋dzi marketingowych – przyk艂adowe to: og艂oszenie (drukowane i w internecie), ulotki, artyku艂y sponsorowane, reklamy, banery.
  5. Przygotuj ofert臋 skrojon膮 na miar臋 – zastanów si臋, co najbardziej ceni grupa docelowa, przedstaw konkretne zalety nieruchomo艣ci, nigdy nie podawaj fa艂szywych informacji – pr臋dzej czy pó藕niej zostan膮 one zweryfikowane.

Kto kupuje apartamenty?

G艂ównymi kupuj膮cymi s膮 30-latkowie. To oni najcz臋艣ciej kupuj膮 apartamenty – i jednocze艣nie wybieraj膮 najdro偶sze nieruchomo艣ci. Na zakup apartamentu decyduj膮 si臋 przede wszystkim m艂odzi przedsi臋biorcy, arty艣ci, prawnicy, lekarze.

Najwi臋cej apartamentów sprzedaje si臋 w Warszawie, Wroc艂awiu, Krakowie. To w tych miastach mo偶na te偶 uzyska膰 najwy偶sze ceny. Tak jak pisano, apartamenty kupuj膮 przede wszystkim ludzie m艂odzi – starsi raczej wybieraj膮 wille czy rezydencje.

Co jest najwa偶niejsze?

Co ciekawe, osoby kupuj膮ce apartamenty nie skupiaj膮 si臋 tylko na metra偶u mieszkania. Bardzo wa偶na jest lokalizacja – a nawet adres. Chodzi o nazwy ulic czy samych inwestycji. Rozpoznawalny adres podnosi presti偶.

Dla kupuj膮cych wa偶na jest te偶 tzw. warto艣膰 dodana. Chodzi o dodatkowe atuty inwestycji. M艂odzi ludzie doceni膮, je艣li na osiedlu zaplanowano klub fitness, stref臋 spa, parking podziemny, stref臋 joggingu czy polan臋 do grillowania. Warto zadba膰 o to, aby osiedle wyró偶nia艂o si臋 czym艣 od innych realizacji z tego segmentu – zapewne wi臋kszo艣膰 apartamentowców posiada gara偶e podziemne czy eleganck膮 recepcj臋, ale nie wszystkie wybudowano zgodnie z ekologicznym podej艣ciem. Mo偶na równie偶 zastanowi膰 si臋 nad jakim艣 motywem przewodnim osiedla – np. utrzyma膰 stylistyk臋 miejsc wspólnych w nawi膮zaniu do muzyki (np. osiedle La Melodie w Warszawie) czy dawnych lat (np. osiedle Wilno na warszawskim Targówku, z architektur膮 inspirowan膮 tradycyjn膮 wile艅sk膮 zabudow膮).

Przygotowuj膮c ofert臋 we藕 pod uwag臋, do kogo j膮 kierujesz i podkre艣l atuty wa偶ne z perspektywy grupy docelowej. Korzystaj z mo偶liwych wizualizacji (np. panorama, perspektywa 3D, wirtualny spacer po osiedlu), przygotuj barwne plany ca艂ego osiedla. Wska偶 przede wszystkim na dodatkowe korzy艣ci (np. presti偶) zwi膮zane z mieszkaniem w danym apartamentowcu.