04
STY

2018

Nowe apartamenty.

Kategoria: Nieruchomości

Apartamentowce – jak je skutecznie sprzedać?

Głównymi kupującymi nowe mieszkania w Polsce są osoby młode, w wieku 24-31 lat, z ustabilizowaną sytuacją zawodową. Najchętniej kupowane są mieszkania 2-pokojowe, niezbyt duże  (metraż ok. 40 m2), i kawalerki. Powoli rośnie też zainteresowanie apartamentami. Jak skutecznie sprzedać apartament?

Nowe apartamenty.

Kilka praktycznych wskazówek

Przygotowując ofertę sprzedaży, warto zastosować się do poniższych wskazówek – stanowią one swoisty kodeks sprzedającego.

  1. Realnie oszacuj cenę apartamentu – możesz skorzystać z metody porównawczej, tj. zestawić ceny podobnych mieszkań w tej lokalizacji. Pamiętaj jednak, że na cenę mieszkania wpływają różne czynniki – otoczenie, komunikacja, aranżacja przestrzeni wspólnych, standard wykończenia, kondygnacja, dodatkowe powierzchnie (np. garaż, wózkownia, komórka lokatorska). Zazwyczaj to cena ma decydujący wpływ na to, jak szybko uda ci się sprzedać nieruchomość.
  2. Zastanów się, do kogo kierujesz swoją ofertę – czyli innymi słowami, kto może być zainteresowany kupnem mieszkania. Pod uwagę weź cenę nieruchomości, metraż i rozkład, a także lokalizację. Rodziny z dziećmi zazwyczaj szukają spokojnych miejsc, w pobliżu szkoły, placu zabaw. Młode osoby preferują centra miast, tętniące życiem również po zmroku.
  3. Wybierz odpowiednie miejsca publikacji ogłoszenia – warto zamieścić ogłoszenie na lokalnych i ogólnopolskich portalach, także na witrynach zajmujących się konkretną tematyką (np. rynkiem pierwotnym). Deweloperzy reklamują swoje nieruchomości nie tylko na własnych stronach, ale także na najważniejszych portalach czy wyszukiwarkach.
  4. Skorzystaj ze wszystkich dostępnych narzędzi marketingowych – przykładowe to: ogłoszenie (drukowane i w internecie), ulotki, artykuły sponsorowane, reklamy, banery.
  5. Przygotuj ofertę skrojoną na miarę – zastanów się, co najbardziej ceni grupa docelowa, przedstaw konkretne zalety nieruchomości, nigdy nie podawaj fałszywych informacji – prędzej czy później zostaną one zweryfikowane.

Kto kupuje apartamenty?

Głównymi kupującymi są 30-latkowie. To oni najczęściej kupują apartamenty – i jednocześnie wybierają najdroższe nieruchomości. Na zakup apartamentu decydują się przede wszystkim młodzi przedsiębiorcy, artyści, prawnicy, lekarze.

Najwięcej apartamentów sprzedaje się w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie. To w tych miastach można też uzyskać najwyższe ceny. Tak jak pisano, apartamenty kupują przede wszystkim ludzie młodzi – starsi raczej wybierają wille czy rezydencje.

Co jest najważniejsze?

Co ciekawe, osoby kupujące apartamenty nie skupiają się tylko na metrażu mieszkania. Bardzo ważna jest lokalizacja – a nawet adres. Chodzi o nazwy ulic czy samych inwestycji. Rozpoznawalny adres podnosi prestiż.

Dla kupujących ważna jest też tzw. wartość dodana. Chodzi o dodatkowe atuty inwestycji. Młodzi ludzie docenią, jeśli na osiedlu zaplanowano klub fitness, strefę spa, parking podziemny, strefę joggingu czy polanę do grillowania. Warto zadbać o to, aby osiedle wyróżniało się czymś od innych realizacji z tego segmentu – zapewne większość apartamentowców posiada garaże podziemne czy elegancką recepcję, ale nie wszystkie wybudowano zgodnie z ekologicznym podejściem. Można również zastanowić się nad jakimś motywem przewodnim osiedla – np. utrzymać stylistykę miejsc wspólnych w nawiązaniu do muzyki (np. osiedle La Melodie w Warszawie) czy dawnych lat (np. osiedle Wilno na warszawskim Targówku, z architekturą inspirowaną tradycyjną wileńską zabudową).

Przygotowując ofertę weź pod uwagę, do kogo ją kierujesz i podkreśl atuty ważne z perspektywy grupy docelowej. Korzystaj z możliwych wizualizacji (np. panorama, perspektywa 3D, wirtualny spacer po osiedlu), przygotuj barwne plany całego osiedla. Wskaż przede wszystkim na dodatkowe korzyści (np. prestiż) związane z mieszkaniem w danym apartamentowcu.